zverejňovanie
Samospráva
Adresa:
Obecný úrad Rakovec nad Ondavou
07203 Rakovec nad Ondavou 209
Telefón: 056/6894871 , 056/6885811
E-mail: ocurakovec@gmail.com
Starosta: MVDr. Peter Olejník
Poslanci OZ:
Marek Bakajsa - zástupca starostu
Radoslav Šuhajda
Igor Radyk
Juraj Leško
Peter Bakajsa
František Bezek
Bc. Ján Potocký
Ing. Michal Martaus
Oľga Naščáková
Hlavný kontrolór obce: PhDr. PhD. Stanislava Minárová
• Vykonáva kontrolu v zmysle zákona č. 369/1990 Zb. o obecnom zriadení a v zmysle
schváleného plánu činnosti:
- kontrolu zákonnosti, účinnosti, hospodárnosti a efektívnosti pri hospodárení a nakladaní s majetkom a majetkovými právami obce
- kontrolu príjmov, výdavkov a finančných operácií obce,
- kontrolu dodržiavania VZN, vrátane nariadení obce, kontrolu plnenia uznesení OZ a dodržiavanie interných predpisov obce
• vypracováva:
- odborné stanoviská k návrhu rozpočtu a záverečného účtu obce pred jeho schválením OcZ
• zodpovedá:
- za plnenie úloh uložených OcZ podľa zákona č. 369/1990 Zb. o obecnom zriadení
v znení neskorších predpisov.
Referent evidencie obyvateľstva, overovania listín a podpisov: Martina Šuhajdová
• Zabezpečuje úkony referátu pre evidenciu obyvateľstva
• Vybavuje osvedčovanie listín a podpisov
• Spracováva a eviduje odoslané faktúry
•Zabezpečuje nákup kancelárskeho materiálu
•Pripravuje rozhodnutia o poplatkoch za znečisťovanie ovzdušia PO a FO oprávnenými na podnikanie prevádzkujúcich malé zdroje znečisťovania ovzdušia
•Zabezpečuje agendu vo veci verejného obstarávania
•Pripravuje žiadosti o dotácie vedie agendu a monitorovanie projektov
• Vybavuje správnu agendu, týkajúcu sa stavebného konania v pôsobnosti obce v zmysle
zákonov, vrátane územnoplánovacej dokumentácie a evidenciu súpisných čísiel stavieb:
- pripravuje podklady pre rozhodovanie obce v zmysle stavebného zákona,
•Obsluhuje miestny rozhlas a vedie evidenciu relácií
•Zabezpečuje práce na úseku Civilnej ochrany
• Organizuje kultúrno-spoločenské akcie v obci
• Vykonáva agendu životného prostredia v obci, odpadového hospodárstva a ochrany ovzdušia
• Pripravuje žiadosti v súvislosti so zamestnávaním UoZ z úradu práce, vedie evidenciu zamestnancov aktivačných služieb
•Pripravuje rozhodnutia k výrubom drevín na území obce
Referent správy majetku, personalistiky, miezd a finančno-ekonomického úseku: Miroslava Štefušová
•Vedie evidenciu došlých faktúr.
•Spracováva prehľady a výkazy za obec.
•Vedie evidenciu pokút za priestupky od občanov.
• Komplexne zabezpečuje správu majetku obce a vedie evidenciu pozemkov vo vlastníctve obce vrátane odpisov
• Zabezpečuje účtovnú agendu obce a sleduje vývoj hospodárenia obce v súlade
s rozpočtovými pravidlami.
•Samostatne zabezpečuje rozpočtovanie obce, plnenie príjmov a výdavkov obce.
•Obstaráva platobný a zúčtovací styk, bankové dispozície a prevody finančných
prostriedkov.
•Eviduje odberateľsko-dodávateľské zmluvy.
• Spracováva účtovnú agendu obce podľa platnej účtovnej osnovy a príslušných vykonávacích predpisov.
• Spracováva došlé faktúry.
Referent správy miestnych daní a poplatkov, podateľna, pokladňa: Bc. Anna Fedorišinová
• Zabezpečuje správu miestnych daní a poplatku za komunálne odpady a drobné stavebné odpady
• Zabezpečuje spracovanie rozhodnutí, ich doručenie a výber daní a poplatku
• Spracováva VZN k miestnym daniam a poplatku za KO a DSO, k nakladaniu s odpadmi
• Plní ďalšie úlohy podľa zákona č. 582/2004 Z. z. o miestnych daniach a miestnom poplatku za komunálne odpady a drobné stavebné odpady a zákona č. 563/2009 Z.z. o správe daní (daňový poriadok) a o zmene a doplnení niektorých zákonov v platnom znení.
• Zabezpečuje chod podateľne obecného úradu vrátane elektronickej podateľne, eviduje prijatú a odoslanú poštu
• Zabezpečuje správu registratúry, organizuje manipuláciu so spismi, metodicky usmerňuje a kontroluje dodržiavanie registratúrneho poriadku.
• Vybavuje korešpondenciu
• Zabezpečuje archiváciu spisov podľa platných právnych predpisov a skartáciu spisov
• Vedie evidenciu poštových známok
• Vedie evidenciu samostatne hospodáriacich roľníkov a zabezpečuje úkony s tým súvisiace
• Vykonáva úlohy v oblasti hospodárskej mobilizácie v zmysle zákona č. 179/2011 Z. z. o hospodárskej mobilizácii
• Zabezpečuje agendu na úseku financovania záujmového vzdelávania detí v centrách voľného času
• Zabezpečuje chod pokladne obecného úradu (vedenie pokladničnej knihy, vyhotovenie príjmových a výdavkových pokladničných dokladov, prijímanie hotovostných platieb, vyplácanie z pokladne, zabezpečnie inventarizácie pokladne a cenín)