Samospráva
Adresa:
Obecný úrad Rakovec nad Ondavou
07203 Rakovec nad Ondavou 209
Telefón: 056/6894871 , 056/6885811
E-mail: ocurakovec@gmail.com
Starosta:
MVDr. Peter Olejník
Poslanci OZ:
Marek Bakajsa - zástupca starostu
Radoslav Šuhajda
Igor Radyk
Juraj Leško
Peter Bakajsa
František Bezek
Bc. Ján Potocký
Oľga Naščáková
Ing. Maroš Minár
Hlavný kontrolór obce: PhDr. PhD. Stanislava Minárová
Vykonáva kontrolu v zmysle zákona č. 369/1990 Zb. o obecnom zriadení a v zmysle
schváleného plánu činnosti:
- kontrolu zákonnosti, účinnosti, hospodárnosti a efektívnosti pri hospodárení a nakladaní s majetkom a majetkovými právami obce
- kontrolu príjmov, výdavkov a finančných operácií obce,
- kontrolu dodržiavania VZN, vrátane nariadení obce, kontrolu plnenia uznesení OZ a dodržiavanie interných predpisov obce
vypracováva:
- odborné stanoviská k návrhu rozpočtu a záverečného účtu obce pred jeho schválením OcZ
zodpovedá:
- za plnenie úloh uložených OcZ podľa zákona č. 369/1990 Zb. o obecnom zriadení v znení neskorších predpisov.
Referent evidencie obyvateľstva, overovania listín a podpisov: Martina Šuhajdová
- Zabezpečuje úkony referátu pre evidenciu obyvateľstva
- Vybavuje osvedčovanie listín a podpisov
- Spracováva a eviduje odoslané faktúry
- Vybavuje agendu odpadového hospodárstva
- Pripravuje rozhodnutia o poplatkoch za znečisťovanie ovzdušia PO a FO oprávnenými na podnikanie prevádzkujúcich malé zdroje znečisťovania ovzdušia
- Zabezpečuje agendu vo veci verejného obstarávania
- Pripravuje žiadosti o dotácie vedie agendu a monitorovanie projektov
- Vybavuje správnu agendu, týkajúcu sa stavebného konania v pôsobnosti obce v zmysle zákonov, vrátane územnoplánovacej dokumentácie a evidenciu súpisných čísiel stavieb
- pripravuje podklady pre rozhodovanie obce v zmysle stavebného zákona,
- Obsluhuje miestny rozhlas a vedie evidenciu relácií
- Zabezpečuje práce na úseku Civilnej ochrany
- Organizuje kultúrno-spoločenské akcie v obci
- Vykonáva agendu životného prostredia v obci, odpadového hospodárstva a ochrany ovzdušia
- Pripravuje žiadosti v súvislosti so zamestnávaním UoZ z úradu práce, vedie evidenciu zamestnancov aktivačných služieb
- Pripravuje rozhodnutia k výrubom drevín na území obce
Referent správy majetku, personalistiky, miezd a finančno-ekonomického úseku: Miroslava Štefušová
- Spracováva prehľady a výkazy za obec.
- Vedie evidenciu pokút za priestupky od občanov.
- Komplexne zabezpečuje správu majetku obce a vedie evidenciu pozemkov vo vlastníctve obce vrátane odpisov
- Zabezpečuje účtovnú agendu obce a sleduje vývoj hospodárenia obce v súlade s rozpočtovými pravidlami.
- Samostatne zabezpečuje rozpočtovanie obce, plnenie príjmov a výdavkov obce.
- Obstaráva platobný a zúčtovací styk, bankové dispozície a prevody finančných prostriedkov.
- Eviduje odberateľsko-dodávateľské zmluvy.
- Spracováva účtovnú agendu obce podľa platnej účtovnej osnovy a príslušných vykonávacích predpisov.
- Spracováva došlé faktúry.
Referent správy miestnych daní a poplatkov, podateľna, pokladňa: Bc. Anna Fedorišinová
- Zabezpečuje správu miestnych daní a poplatku za komunálne odpady a drobné stavebné odpady
- Zabezpečuje spracovanie rozhodnutí, ich doručenie a výber daní a poplatku
- Spracováva VZN k miestnym daniam a poplatku za KO a DSO, k nakladaniu s odpadmi
- Zabezpečuje chod podateľne obecného úradu vrátane elektronickej podateľne, eviduje prijatú a odoslanú poštu
- Zabezpečuje správu registratúry, organizuje manipuláciu so spismi, metodicky usmerňuje a kontroluje dodržiavanie registratúrneho poriadku.
- Vybavuje korešpondenciu
- Zabezpečuje archiváciu spisov podľa platných právnych predpisov a skartáciu spisov
- Vedie evidenciu poštových známok a odoslaných listových zásielok
- Vedie evidenciu došlých faktúr
- Vedie evidenciu samostatne hospodáriacich roľníkov a zabezpečuje úkony s tým súvisiace
- Zabezpečuje agendu na úseku financovania záujmového vzdelávania detí v centrách voľného času
- Zabezpečuje chod pokladne obecného úradu (vedenie pokladničnej knihy, vyhotovenie príjmových a výdavkových pokladničných dokladov, prijímanie hotovostných platieb, vyplácanie z pokladne, zabezpečnie inventarizácie pokladne a cenín)
- Spracúváva agendu pre Spoločný stavebný úrad Trhovište